Meniny, sviatky, svätí – 25. február

kvety - meniny, svätí, sviatky

Meniny majú:

  • Frederik
  • Frederika
  • Liliana
  • Federico
  • Fred
  • Freddie
  • Freddy
  • Frederic
  • Frederick
  • Fritz
  • Ola

Všetko najlepšie.

Patrónkou dňa je svätá Valburga (opátka). Bola pôvodom z Anglicka. Prišla do Nemecka a so svojimi bratmi Villibaldom a Vunibaldom evanjelizovala Nemecko. V Heidenheime viedla dvojitý kláštor: mníchov i mníšok. Zomrela 25. 2. 779.

Myšlienky pre deti a mladých

Aj malé skutky sú veľké a vznešené, keď ich konáme s čistým úmyslom páčiť sa Bohu.

sv. František Saleský

Láska ma vždy pravdu.

Marie von Ebner-Eschenbach

On dal život našej duši a chráni naše nohy pred pádom.

Kniha žalmov 66, 9

Som v Božích rukách, drží ma pevne. Stará sa o mňa dennodenne. – Keď držíš v rukách nejaké mláďatko, musíš byť veľmi opatrný. Ak zvieratko príliš silno stlačíš, môžeš mu ublížiť. Ale ak ho zase nedržíš dosť pevne v rukách, vyšmykne sa ti a utečie. Musíš ho vedieť držať správne. Biblia hovorí, že Boh nás drží vo svojich rukách. Stará sa o nás a sme v jeho dlani ukrytí.

Správne koná, kto usilovne poznáva a verne nasleduje Ježiša, ktorý o sebe povedal: „Ja som cesta, pravda a život.“ (Jn 14, 6)

Katechizmus
Meniny - android aplikácia

Pre dospelých

Nádej v utrpení

Keď už človek tu na zemi odovzdane do Božej vôle pretrpel svoje bolesti, kríže, keď už nastáva hodina lúčenia a končí sa smrteľný boj človeka, prichádza naproti duší sám nebeský Kráľ, Ježiš Kristus, vzor a sila trpiacich. Prichádza s milým a láskavým srdcom. Veď tá duša tak vďačne, trpezlivo a odovzdane znášala bolesti a trápenia na tejto zemi a odovzdane do jeho vôle prijíma i smrť. Pán utíši jej bolesti, ba navždy ju od nich oslobodí; zotrie jej slzy a zahanbí prenasledovateľov; vyslobodí ju z vyhnanstva a zavedie ju na miesto večnej blaženosti.

Utrpenie človeka na zemi je naozaj bohatou zlatou baňou pre tých, ktorí veria vo večný život. Neveriaci si myslia, že utrpenia a bolesti nemajú význam. Veriaci kresťan však vie, že i najmenší kríž, najmenšie utrpenie a bolesť má hodnotu pre nebo a prevyšuje všetky poklady sveta. Kríž je mostom, po ktorom prechádzame ponad hlbokú priepasť pekla do Božieho kráľovstva. Utrpenie znášané v Kristovom duchu prináša so sebou veľkú útechu.

Blahoslavení tí, ktorí takto trpia. Zo dňa na deň bohatnú v Božích očiach, lebo si rozmnožujú zásluhy pre nebo, do ktorého ich vovedie sám Ježiš. Utrpenie je bohatstvom, ktoré sa páči nášmu Pánovi.

Svätý Alojz s radosťou umieral, lebo vedel, že ho Ježiš prijme do neba pre utrpenie, znášané z lásky k Bohu. Bolestná Božia Matka bola vzatá do neba, kde sú teraz na veky odmenené jej nevysloviteľné bolesti.

Pre tradičných katolíkov

Hlava XIII. – Omša svätá je bezpečnou nádejou zomierajúcich

Nikto nemôže vedieť aká horká je smrť, len ten, kto ju okúsil. Horkosť smrti však môžeme aspoň tušiť, keď stojíme pri posteli umierajúceho a pozorujeme jeho smrteľný zápas. Vtedy porozumieme slovám, ktoré povedal Aristoteles: „Zo všetkých hrozných vecí niet hroznejšej nad smrť.“ A tou ona nie je preto, že smrť je odlúčením duše od tela; ale skôr preto, že je bránou do večnosti a privádza nás na prísny Boží súd. Živá predstava týchto dvoch hrozných vecí naháňa umierajúcemu taký strach, že sa mu srdce v tele trasie a studený pot mu vyviera.

Čo robiť v tejto najväčšej biede? Čím sa má umierajúci potešiť, aby nestratil srdce? Čoho sa má pridržiavať, aby ho diabol nevohnal do zúfalstva? Odpovedám: má priľnúť k nekonečnému Božiemu milosrdenstvu a pevne v neho dôverovať a na tom stavať. Tak hovorí svätý Gregor: „Kto vo svojom živote činil, čo mohol činiť, nech sa pevne spolieha na Božie milosrdenstvo, ktoré ho neopustí; kto ale nečinil, čo by bol mohol činiť, ten nech sa naň nespolieha, lebo sa klame“ (Moral. lib. 2, bl. 14). Kde je ale ten človek, ktorý vždy činil, čo by bol mohol činiť? Veru, medzi obyčajnými kresťanmi nájdeme medzi tisícimi sotva jedného! Lebo my všetci by sme mohli o mnoho viac dobrého vykonať, ako konáme, len keby sa nám chcelo.

Keď sa ma teda niekto spýta, na čo sa môže umierajúci človek najbezpečnejšie spoliehať, dám mu takú odpoveď, že nemôže sa spoliehať na nič bezpečnejšie, ako na omšu svätú, ak ju vo svojom živote úprimne miloval, nábožne sa na omši svätej zúčastňoval, mocne obetoval a zriedka zameškal. To dokážem z Písma svätého Žalmistu Pána: „Obetujte obetu spravodlivosti a dúfajte v Pána“ (Ž 4, 6). Obetou spravodlivosti nie je žiadna iná obeta okrem obety omše svätej, ktorá podľa spravodlivosti spláca tresty za hriechy a vyrovnáva potupu, ktorú sme Bohu učinili. To obety starého Zákona nemohli nijako dokázať, preto nijako nemohli byť nazývané obetami spravodlivosti, ako o tom svedčí Fornerus vo svojom výklade posledného veršu žalmu miserere: „Vtedy prijmeš obetu spravodlivosti.“

sv. Vincent de Paul
Zdieľať:

Author: Zuzana

Som katolíčka nadšená pre misie a evanjelizáciu. V súčasnej digitálnej dobe mať web je skvelou príležitosťou ako evanjelizovať ľudí prostredníctvom internetu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.