Meniny, sviatky, svätí – 8. máj

kvety - meniny, svätí, sviatky

Meniny majú:

  • Ingrida
  • Kiana
  • Levi
  • Lewis

Všetko najlepšie.

Patróni dňa je svätý Viktor (mučeník) a blahoslavená Ulrika Nisch (panna). – Zomrel mučeníckou smrťou sťatím v Miláne okolo roku 304, lebo ako vojak nechcel obetovať pohanským modlám. – Blahoslavená Ulrika bola členkou Kongregácie milosrdných sestier Svätého kríža. Svätosť získala v kuchynskej práci. Zomrela 8. 5. 1917 v Hegne v Badensku.

Ruženec - android aplikácia

Myšlienky pre deti a mladých

Duša, ktorá sa v službe Bohu pridŕža odporúčaných prostriedkov a nevyhľadáva iné, je skutočne jednoduchá ako holubica.

sv. František Saleský

Nebuďte nikomu nič dlžní okrem toho, aby ste sa navzájom milovali.

sv. Pavol, apoštol

A preto Pán čaká, aby sa zľutoval nad vami, a preto sa dvíha, aby vás omilostil, veď Bohom pravdy je Pán, blažení všetci, čo dúfajú v neho.

Kniha proroka Izaiáša 30, 18

Knihy, ktoré treba prečítať, hry, s ktorými sa chcem zahrať… ale Boh je na prvom mieste, chcem sa s ním rozprávať. – Život môže byť niekedy plný zhonu. Máš kamarátov, s ktorými sa chceš porozprávať a zahrať, knižky, ktoré si chceš prečítať, hračky, s ktorými sa chceš hrať… Niekedy to môže byť náročné stihnúť všetko počas jedného dňa. Ale Boh na teba čaká, aj keď nemáš čas. Boh ťa chce počúvať a je pripravený pomôcť ti, keď to potrebuješ. Nezabudni si v tom zhone nájsť každý deň niekoľko minút aj na Boha.

Proti poklone Bohu sa previňuje, kto sa nemodlí, kto si robí posmech alebo žarty zo svätých vecí, kto sa dopúšťa svätokrádeže, povery alebo modloslužby.

Katechizmus
Meniny - android aplikácia

Pre dospelých

Incenzácia: Okiadzanie čiže incenzácia vyjadruje úctu a modlitbu, ako ja napísané vo Svätom písme (porov. Ž 140, 2; Zjv 8, 3). Kadidlo možno použiť ľubovoľne pri akejkoľvek forme omše:

  • počas vstupného sprievodu
  • na začiatku omše na okiadzanie kríža a oltára
  • pri sprievode k evanjeliu a pred jeho prednesom
  • po položení chleba a kalicha na oltár na okiadzanie obetných darov, kríža, oltára a takisto kňaza a ľudu
  • pri pozdvihovaní hostie a kalicha po premenení

Purifikácia: Ak ostane na prstoch nejaká odrobinka hostie, najmä po lámaní hostie alebo po prijímaní veriacich, kňaz si otrie prsty nad paténou alebo ak treba, umyje si ich. Podobne pozbiera aj odrobinky mimo patény, ak nejaké zostali. Posvätné nádoby čistí kňaz alebo diakon, prípadne ustanovený akolyta po prijímaní alebo po omši, ak je to možné, pri stolíku. Kalich sa čistí vodou alebo vodou a vínom, ktoré potom ten, čo čistil posvätné nádoby, vypije. Paténu zvyčajne treba utrieť purifikátóriom. Treba dbať, aby to, čo z Kristovej krvi po rozdávaní prijímania azda zostalo, sa hneď všetko prijalo pri oltári. Ak hostia alebo nejaká čiastočka spadne, treba ju úctivo zodvihnúť. Ak sa však vyleje niečo z krvi, treba vodou umyť miesto, na ktoré sa vyliala, a vodu potom vyliať do sakrária, ktoré je umiestnené v sakristii.

Pre tradičných katolíkov

Preto i čítame, že oltár podľa svojho určenia a svojej dôstojnosti býval od najstarších čias, nielen všemožne nádherne a umelecky stavaný a slávnostne posvätený, ale i primerane ozdobovaný. S ohľadom na liturgické vystrojenie oltára je predpísané nasledujúce:

Oltár musí byť prikrytý tromi čistými, bielymi plátnami, ktoré posviacal biskup alebo k tomu splnomocnený kňaz. Tieto tri oltárne plachty sú prísne predpísané, aby sa nimi zabránilo zneucteniu presvätej krvi, keby sa z neopatrnosti alebo náhodou vyliala. Toto zaodiatie oltára čistými plátennými plachtami upamätúva na plachty, do ktorých obvinuli z kríža sňaté a v hrobe spočívajúce telo Kristovo i s drahocennými voňavými vecami. Zároveň vyobrazuje aj veriacich, ktorí sa nazývajú čestným rúchom Ježiša Krista. V trojitom počte oltárnych plachát sa predstavuje na trojo rozčlenené tajomné Kristovo telo, to jest cirkev bojujúca, trpiaca a víťazná. Ježiš Kristus totiž pri každej omši svätej dáva celej svojej cirkvi v jej trojitom rozčlenení účasť na ovocí svojej obety: cirkvi bojujúcej sa dostáva posily, trpiacej potechy, víťaznej oslavy.

„Dúfaš“, veľmi pekne hovorí doktor H. J. Holzwarth, „že niekedy vojdeš k cirkvi víťaznej, do domu nebeského Otca; ó, raduj sa, koľkokrát sa na zemi prináša svätá obeta, zakaždým prijímaš úctivosť i oslavu a na teba pamätá cirkev bojujúca, kňaz tuzemský ako i Ježiš Kristus, večný. Budeš snáď po istý čas prináležať k cirkvi trpiacej; ó, uspokoj sa, z oltára bude k tebe stekať krv občerstvenia. Ježiš Kristus na teba nezabudne, jeho kňaz nesmie na teba zabudnúť a cirkev vo svojom materinskom náručí nosí všetky svoje deti. Teraz si údom bojujúcej cirkvi; len hľaď, aby si bol blízko k oltáru, aby si v sebe nosil Ježiša Krista, a čím úprimnejšie ho budeš objímať, ako poklad svojho srdca, tým hojnejšie bude pretekať jeho milosť do teba, tým viac ti bude jeho láska dávať pokoj, ten sladký pokoj, ktorý svet nemá, ani dať nemôže.“

Ježiš Kristus - Kráľ neba i zeme

Kristus Kráľ – Intronizácia

Zdieľať:

Author: Zuzana

Som katolíčka nadšená pre misie a evanjelizáciu. V súčasnej digitálnej dobe mať web je skvelou príležitosťou ako evanjelizovať ľudí prostredníctvom internetu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.